Lyrics

Saturday, September 27, 2008 | 23 Comments

Raheem DeVaughn / RAY J

“Try Again”

ALBUM: “Love Behind the Melody”

I thought id hear your voice (hello, hello, hello)
But instead the operator says your number’s changed
My apologies (my apologies)
Please forgive me please
For I've been selfish and I’m to blame
If I could reverse the years (If I could reverse the years)
To take back all the tears
I'd rewrite the screenplay
But life don’t work that way (what you mean it don’t work that way?)
So lonely here I lay
Wishing you was still my lady

Chorus
When it's not easy to walk away (try, try, try, try again)
When you don’t really mean what you say (try, try, try, try again)
When you feel incomplete
Don’t you go losing sleep
I think you should try again
Can we try again?
Try again

The perfume you used to wear (the sweet perfume you used to wear)
Sometimes I smell it in the air…and do a double take
And sometimes I play your song (sometimes I play your song)
Just to dance along
Just to cut the pain
Please forget me not (don’t forget, don’t forget, don’t forget, don’t forget me)
If ever you should tie the knot
Or just find somebody new
I hope this rights the wrongs that I’ve done
See I composed this song
Cause its hell without you.

See winter’s too cold without you
Summer too lonely without you
And I can’t stop thinking about you
Can we try again ?

Oh fall that’s when we met
Spring it was times I can’t forget
My Cinderella, my Juliet
Can we try again?
“Sexy Can I”

[Chorus:]
Sexy can I, just pardon my manners.
Girl how you shake it, got a nigga like (ohhhh)
It's a kodak moment, let me go and get my camera
All I wanna know is, sexy can I.
Sexy can I, hit it from the front,
then I hit it from the back.
know you like it like that.
then we take it to the bed, then we take it to the floor
then we chill for a second, then were back at it some more
Sexy can I, just pardon my manners.
Girl how you shake it, got a nigga like (ohhhh)
It's a kodak moment, let me go and get my camera
All I wanna knoe is, sexy can I.

[Yung Berg:]
What up lil mama, it's ya boy Youngin
G5 dipped in louis vuitton luggage (ay)
Gotta love it, ya boy so fly
All the ladies go (ohhh) when a nigga go by.
Gucci on her feet, Marc Jacob on her thigh
She wanna ride or die with ya boy in the Chi.
That's right, so I let her kiss the prince
her boyfriend, she ain't missed him since.

[Ray J:]
Sexy can I, just pardon my manners.
Girl how you shake it, got a nigga like (ohhhh)
It's a kodak moment, let me go and get my camera
All I wanna no is, sexy can I.
Sexy can I, keep it on the low.
Got a girl at the crib, we can take it to the mo-mo.
You can bring a friend, or you can ride solo.
Let me get my camera, so we can take a photo.
(ohh, ohh, ohh) Now go shawty, go shawty.
Baby when we make love it's like, (Oh, ohh, ohh)

[Yung Berg]
(I don't know what your man is like but baby all I want to know is...sexy can I.

Sexy can I, visit you at work

While you sliding down the pole,
no panties, no shirt.
Then you climb back up the pole,
then you drop and do the splits.
How you make that pussy talk,
Baby damn, u is da shit
(Oh, ohh, ohh) Now go shawty, go shawty.
I make it rain in the club like (Oh, ohh, ohh)

[Yung Berg]
(I don't know what your man is like but baby all I want to know is...Sexy can I

Sexy can I, just pardon my manners.
Girl how you shake it, got a nigga like (ohhhh)
It's a kodak moment, let me go and get my camera
All I wanna no is, sexy can I.

[Yung Berg:]
I don't care who's ya boy hittin, or who Rays nailling
So when I give it to her, i know that she ain't tellin'
See i'm a go getta and she a go getta
You already know she...
(Sexy can I)
Sexy can I send for you red-eye
Fresh out the pool no towel
just let it air dry.
And if you ain't f**kin' tonight
Man you can watch that tour bus go by

[Chorus:]
Sexy can I, just pardon my manners.
Girl how you shake it, got a nigga like (oh baby)
It's a kodak moment, let me go and get my camera
All I wanna no is, sexy can I.
Sexy can I, hit it from the front,
then I hit it from the back.
know you like it like that.
then we take it to the bed, then we take it to the floor
then we chill for a second, then were back at it for more
Sexy can I, just pardon my manners.
Girl how you shake it, got a nigga like (ohhhh)
It's a kodak moment, let me go and get my camera
All I wanna no is, sexy can I.

23 Comments

  • SillyLillie says:

    Posted October 22, 2008 at 2:30 am

    raheem all the way i love his songs
  • najare chambers says:

    Posted October 22, 2008 at 12:43 pm

    hey
  • slickbitty says:

    Posted October 22, 2008 at 7:55 pm

    Uhm….Raheem all the way. I’ve heard both songs, and If Ray J just didn’t sing those stupid lyrics I could get behind the beat. I’m really hoping there’s not an Unwrapped version to this song…..
  • Jassie says:

    Posted October 23, 2008 at 4:49 am

    I love Raheem……Ray J can kick rocks and eat foil……with a metal helmet on …….H’s garbage when it comes to singin …smh
  • sha says:

    Posted November 2, 2008 at 11:32 pm

    Raheem message across with less lyrics than RayJ.
    I guess less is more…
    EXCEPT WHEN YOURE PICKING A PROM DRESS GIRLS!!!!!!!
  • chynna says:

    Posted November 7, 2008 at 4:54 pm

    Ray J is way lame! nothing on Raheem, absolutely nothing!
  • Javonne says:

    Posted November 8, 2008 at 3:30 am

    Ray’s lyrics suck-juvenile delinquent could do better.Raheem-much,much better.
  • Aubry Radriguez says:

    Posted November 21, 2008 at 11:05 pm

    I love ray-j and his song, but in this catergory i choose raheem
  • SMH RJ Hotghettomess says:

    Posted November 22, 2008 at 11:35 am

    Ray J is garbage and has always been garbage as is most of the music today.
  • Jason Breeze says:

    Posted November 24, 2008 at 2:36 am

    raheem all the way. his cd was banging.
  • what tha????? says:

    Posted December 22, 2008 at 2:07 pm

    IF YALL DON’T QUIT PLAYIN!!!!!!
  • AmunRA says:

    Posted December 25, 2008 at 4:39 pm

    that wasnt even a contest for real…..
  • Chi_cay says:

    Posted December 30, 2008 at 2:44 am

    “come on shelly” hahahaha ray j, nope never just stop it, let you sister handle the music part. you shouldnt even be writing song son.
  • Chi_cay says:

    Posted December 30, 2008 at 2:45 am

    i meant let your sister handle the music, my bad
  • dasia says:

    Posted January 24, 2009 at 5:24 pm

    That’s exactly what Ray J needs to do. Try again.
  • Demarco says:

    Posted February 11, 2009 at 6:20 am

    Raheem vs Ray J? What next? Rakim vs Young MC? LOL. If Ray J had a fraction of Raheem’s talent..he would still only make it to ‘aight’ status. The beat and collabos are the keys to the popularity of that song, not his singing.
  • sweetsz1 says:

    Posted March 26, 2009 at 2:58 pm

    no comparison. raheem devaughn is super talented, and i can’t wait until his talent gets recognized in the industry. i hope and pray he does not get caught up, and sticsks to his master plan of making great music with heart soul and meaning.
  • Lorena says:

    Posted April 4, 2009 at 5:25 pm

    I think Ray J has talent, he just try too hard to be nasty!

    Raheem gets my vote.

  • ProfessorIvy says:

    Posted May 21, 2009 at 12:05 pm

    Ray doesn’t know if he wants to be a thug, a playboy (hence For the Love of Ray J), or whatever else. I agree with the general census that Ray J (though handsome) is a pathetic singer, but I feel sorry for him because HGM should not have tried to compare the two lyrically unbalanced songs. You should have used Ray’s pseudo-ballad “One Wish”, now yes, I know that “One Wish” is an annoying, whining, crybaby song that opens strangely mid-sentence(“as a matter I was the one who said I loved you first…”), but the point is, that would have been a much better and fairer song.
  • mrXL says:

    Posted May 25, 2009 at 1:56 am

    remember when he signed with “da row’ and said he did it “becuz real nigs recognize real nigs.”? ray jay? ain’t he Brandis lil brother?
  • ay_yo_LaiLA says:

    Posted July 23, 2009 at 3:35 pm

    lmao fA real, there was no even comparison.smh
  • Jandera says:

    Posted April 15, 2010 at 2:15 am

    I don’t even understand y there was a need to compare these two! Something hard would be like Prototype by Andre 3000 and Mo Better by Raheem Devaughn
  • philly says:

    Posted June 23, 2011 at 10:14 pm

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.

“To be a Negro in this country and to be relatively conscious is to be in a rage almost all the time.” – James Baldwin

Think you got verse?

Send us your Ghetto or Not Ghetto lyrics and we might feature it on our site.

Send in your lyrics »